Ekwipunek

Każda broń i część pancerza jest bogata w bonusy mające różne źródła. Ten artykuł ma za zadanie ułatwić połapanie się w setach i ich dostępności.

W użyciu może być maksymalnie 7 elementów pancerza, 3 biżuterii i 2 broni. Z bronią jest o tyle ciekawie że możemy przełączać się pomiędzy dwoma zestawami, do których przypisane są poszczególne paski aktywowanych skilli (5 + ultimate).

Sety dzielą się na pięcio-, dwu-, lub jednoczęściowe, więc żeby aktywować finalny bonus kilku z nich wymagane jest efektywne zarządzanie dostępnym miejscem.

Co do samych przedmiotów ich okienka statystyk wyglądają niemal identycznie.

Atrybuty ekwipunku

  1. Rodzaj przedmiotu. Waga przedmiotu (light, medium lub heavy) wpływa na pasywne perki z drzewka skilli, oraz armor. Styl definiuje wygląd.
  2. Kolor nazwy zależy od jakości która wpływa nie tylko na armor ale i na poszczególne bonusy przedmiotu.
  3. Armor wpływa na odporność. W przypadku broni są tu obrażenia, biżuteria nie ma tego sektora.
  4. Minimalny wymagany poziom. Używanie przedmiotów poniżej poziomu twojej postaci zmniejsza wartości bonusów. Maksymalny lvl sprzętu w ESO to v16 czyli lvl 50 160 cp.
  5. Enchantment to bonus niewbudowany bezpośrednio w przedmiot i zmieniany za pomocą glyphów wytwarzanych za pomocą run zbieranych po całym Tamriel. (więcej o tym w poradniku o enchantowaniu).
  6. Trait to cecha wbudowana. Można ją określić przy tworzeniu przedmiotu przez gracza. Traity w już wydropionych itemach można zmienić za pomocą Transmute Station przy użyciu specjalnych kryształów. Obie czynności wymagają rozwinięcia zdolności crafterskich.
  7. Przedmioty wytworzone lub zdobyte w poszczególnych setach tamriel można wymieniać dowoli z innymi graczami, dopóki nie zostanie założony. Item jest wtedy przypisany do konta i możliwy do użycia tylko przez postaci gracza. Sety które można zdobyć jedynie dzięki ukończeniu grupowych lochów lub triali są możliwe do wymiany jedynie przez 2 godziny w obrębie całego party. Po tym czasie są na stałe przypisane do konta.

PANCERZ

Elementy pancerza różnią się odpornościami, oraz skalowaniem glyphów nawet jeśli wszystkie znajdują się w obrębie jednej wagi (heavy, medium, light).

  • Chest – najwięcej
  • Head, shoulders, legs, feet – nieznacznie mniej
  • Hands – 1/2 wartości Chest
  • Waist – nieznacznie mniej niż Hands

Wartości glyphów, których używamy do zaczarowania przedmiotu, skalują się w zależności od tego na czym ich użyjemy. Przykładowo glyph dodający 1000 staminy użyty na hełmie da nam dokładnie tę wartość. Ten sam glyph użyty na rękawicach doda jedynie 400.

  • Head, legs, chest – 100%
  • Shoulders, hands, waist, feet – 40%
  • Shield – 100%

BROŃ

  • Main Hand – miejsce wyłącznie na broń
  • Off Hand – miejsce na broń lub tarczę
  • Broń dwuręczna (w tym łuki i laski) zajmują oba miejsca
  • Każda broń dwuręczna i dual wield zadaje te same obrażenia
  • Miecz + tarcza nadrabia to dodatkowym armorem

Tarcza jest unikatowym przedmiotem. Zajmuje miejsce broni, ale wzmacnia armor (nieznacznie więcej niż rękawice) i wykorzystuje te same traity i enchanty co zbroja.

Broń dwuręczna liczy się jak dwa elementy przy kompletowaniu setów oraz (poza Nirnhoned i Infused) podwaja siłę traitu tejże.

BIŻUTERIA

Biżuteria nie zmienia wartości obrażeń oraz pancerza postaci, ogranicza się jedynie do wykorzystania przy kompletowaniu setów Dodatkowo daje bonusy poprzez na trait i enchant.

TRAIT

Wbudowana cecha każdego przedmiotu, powstaje podczas wytwarzania (przy użyciu odpowiedniego klejnotu) lub jest losowo generowana przy dropieniu. Poniżej lista z podziałem na kategorie (tarcza zalicza się do pancerza)

Traity pancerza:
  • Divines – zwiększa moc Mundus Stone, perma buffa z przyjmowania znaków
  • Invigorating – przyśpiesza regenerację many, staminy i zdrowia
  • Inpenetrable – zwiększa odporność na krytyczne trafienia i spowalnia niszczeni e się zbroi
  • Infused – zwiększa wartość enchantu
  • Reinforced – zwiększa wartość armoru
  • Sturdy – zmniejsza koszt staminy wykorzystanej przy blokowaniu
  • Training – zwiększa ilość punktów doświadczenia za zabicie
  • Well-Fitted – zmniejsza koszt sprintu i uniku
  • Nirnhoned – zwiększa odporność na magię i ataki fizyczne (tak jak robi to armor)
Traity broni:
  • Charged – zwiększa szansę na nałożenie dodatkowych obrażeń lub debuffów przy trafieniu
  • Defending – zwiększa odporność na magię i ataki fizyczne (tak jak robi to armor)
  • Infused – zwiększa wartość enchantu i częstotliwość z jaką można go aktywować
  • Powered – zwiększa skuteczność leczenia
  • Precise – zwiększa szansę na cios krytyczny
  • Sharpened – zwiększa penetrację
  • Training – zwiększa ilość punktów doświadczenia za zabicie
  • Decisive – Przyśpiesza ładowanie ultimate
  • Nirnhoned – zwiększa obrażenia broni
Traity biżuterii:
  • Arcane – zwiększa manę
  • Bloodthirsty – zwiększa obrażenia przeciw przeciwnikom poniżej 1/4 ich max hp
  • Harmony – Siłę aktywowanych synergii (zadawane obrażenia, przywracane zdrowie itp.)
  • Healthy – zwiększa zdrowie
  • Infused – zwiększa wartość enchantu
  • Protective – zwiększa odporność na magię i ataki fizyczne (tak jak robi to armor)
  • Robust – zwiększa staminę
  • Swift – zwiększa prędkość poruszania się
  • Triune – zwiększa zdrowie, manę i staminę

Klejnoty odpowiadające za każdy trait uzyskać można przy przetwarzaniu surowców, z beczek i skrzynek, dekonstruowaniu posiadanych przedmiotów. Klejnoty zdobyte ostatnią metodą zawsze pokrywają się z traitem niszczonej rzeczy.

Traity przemysłowe:
  • Ornate – zwiększa wartość w goldzie przy sprzedawaniu przedmiotu u handlarza
  • Intricate – zwiększa inspirację (doświadczenie przy rozwijaniu craftingu) otrzymaną za dekonstrukcję TEGO przedmiotu

TYPY SETÓW

1. Zone Set

[Pięcioczęściowe/ przypisane do strefy/ każdy typ itemu]
Przypisane przy ubraniu, możliwa wymiana z kazdym

Wszystkie części znajdują się obrębie jednej strefy, ale zdobywamy je na różne sposoby:

  • Feet/ waist – delve, mini lochy oznaczone pochodniami zakończone walką z bossem.
  • Head/ chest/ legs/ weapon/ shield – Bossy rozsiane po całej mapie oznaczone czaszką.
  • Shoulder/ hand/ weapon/ shield – Public Dungeon, loch większy od delvów, z większą ilością bossów, ale tak samo dostępny równocześnie dla każdego kto wejdzie.
  • Ring/ Necklace – Dolmeny, mini eventy oznaczone małymi spiralkami na mapie.
  • Skrzynki rozsiane po całej strefie dają szansę na wydropienie dowolnej częsci.
  • Skrzynia zanleziona przy użyciu mapy skarbów gwarantuje wydropienie losowej częsci.
  • Ważniejsze questy nagradzają unikatowymi częściami.

2. Dungeon Sets

[Pięcioczęściowe/ przypisane do grupowego lochu lub triala/ każdy typ itemu]
Przypisane przy podniesieniu, ale możliwa wymiana w obrębie grupy przez 2 godziny

  • Hands/ waist/ feet – Pomniejsze bossy
  • Chest/ Shoulder/ Head/ Legs – Silniejsze bossy
  • Ring/ Necklace/ Weapon/ Shield – Ostatni boss
  • Skrzynki dają szanse na wydropienei dowolnej części.

3. Monster Sets

[Dwuczęściowe/ przypisane do konkretnego bossa i skrzynii/ Head, shoulder]

  • Head –  Konkretny Final Boss na poziomie Veteran, 100% na drop, losowy trait i waga
    Przypisane przy podniesieniu, ale możliwa wymiana w obrębie grupy przez 2 godziny
  • Shoulder – Konkretna skrzynia w enklawie Undaunted (Wayrest, Mournhold, Elden Root).
    Ze skrzyń dropią naramienniki do różnych setów, o losowej wadze, z losowym traitem. Wymagane jest posiadanie klucza, zdobywanego w nagrodę za wykonane questy (Daily Pledge) znajdujących się w enklawie NPC.
    Przypisane przy podniesieniu

4. Weapon Sets

[Jedno i dwuczęściowe/Malestrom Arena, Dragonstar Arena, Asylum Sanctorum]
Przypisanie działające na podobnych zasadach co każdy lochowy set.

  • Maelstrom Arena – Solo Trial
  • Dragonstar Arena – Czteroosobowy Trial
  • Asylum Sanctorum- Dwunastoosobowy Trial

Sety te składają się jedynie jedynie z broni (w tym tarcze).

5. Craftowane Sety

[Pięcioczęsciowe/ konkretne stacje rozsiane po całym tamriel]
Przypisane przy ubraniu, możliwa wymiana z kazdym

Do niedawna pozbawione biżuterii sety zostały uzupełnione o pierścienie i naszyjniki wraz z aktualizacją Summerset. Wytwarzanie tych setów jest możliwe jedynie w konkretnej stacji, są one oznaczone płomieniami na mapie, każda ikona jest dokładnie opisana. Aby zrobić konkretne przedmioty postać musi mieć rozwinięte konkretne crafterskie umiejętności, dostęp do odpowiedniej strefy, oraz trochę potrzebnego materiału. Nowiutki itemek startuje z normalną (biały) jakością, wybranym wcześniej traitem, oraz  bez żadnego enchantu. Czytaj więcej o Crafted Set’ach..

Podsumowanie

Każda waga pancerza ma swoje drzewko rozwoju. Z uwagi na to warto mieć na oku posiadanie 5-6 elementów heavy, medium, lub light. Ciężki pancerz rzecz jasna dodaje najwięcej odporności ale kosztem zadawanych obrażeń lub sustainu. Przy 12 miejscach spokojnie mozna zmieścić dwa duże sety i jeden do dwóch małych (Monster, Weapon). Biżuteria i broń nie wpływają na pasywki pancerzy co daje możliwość wykorzystania dowolnego zestawu. Ostatnie bonusy w pięcioczęściowych setach są zwykle zbyt wartościowe żeby się bez nich obyć, ale Head&Shoulder dodaje bonus nawet jeśli nie używamy kompletu, co daje pole do popisu. Zwłaszcza że nie są sztywno przypisane do Heavy x Medium x Light.